Handtassenmuseum Amsterdam

Ik had maandag pedagogische studiedag en ben met mijn mama een weekendje naar Amsterdam gegaan. Ik was van plan om super veel foto’s te trekken maar mijn fototoestel besloot even om niet meer te willen opladen 😦

Maar toch heb ik wat foto’s kunnen trekken met mijn GSM maar de kwaliteit is daardoor super slecht. Dus hiermee wil ik mij al excuseren voor de kwaliteit!

Voornamelijk ben ik gaan shoppen in Amsterdam maar daar ga ik het niet over hebben in deze blog maar wel over mijn bezoek aan het Handtassenmuseum.

In het museum vindt je handtassen, buidels en koffers door de jaren heen.

Je begint met je bezoek op de 3de verdieping en daar gaat het over de geschiedenis waar de man een buidel draagt. Dus de eerste ‘handtassen’ waren niet voor de vrouw maar voor de man! Al de buidels waren met de hand gemaakt en ik was echt verbaasd wat voor mooie patronen ze kunnen maken. De buidels hadden een ringetje en zo kon je, je buidel vast maken aan je broeksriem.

Daarna zijn we een verdieping naar beneden gegaan en zijn we terecht gekomen in de tijd 1930 (Charleston) tot 1960. Er waren koffers en handtassen die de dag van vandaag nog altijd verkocht worden.

Op de laatste verdieping van de tentoonstelling staan er heel speciale en leuke handtassen.

14585324_558496724334830_1777897203_n

Merk: Moschino

14555842_558496697668166_818779904_n

Ik heb heel hard genoten van het museum! Als je eens naar Amsterdam gaat en het is een regenachtige dag raad ik je het handtassenmuseum zeker aan!

Je kan ook na het bezoek van het museum, genieten van een High Tea in het mooie authentiek ingerichte restaurant of zelf een handtas kopen in de shop.

❤ ❤ ❤

Written Off

 

Geef een reactie

